zondag 1 augustus 2010

Een gewone zondag...

Net als elke zondag hebben manlief en ik heerlijk uitgeslapen en genoten van 'n uitgebreid ontbijt. Tegen 14.00 uur besloot ik de stoute...uhu...loopschoenen aan te trekken voor de duurloop van 2 uur...

2 km
"Hé sukkel, kijk uit waar je rijdt!"
Word ik toch bijna voor m'n sokken gereden door 'n busje..maar wacht 'ns even, dat is toch het busje van d'n Bal? Zwaaien of goeiendag zeggen zit er tegenwoordig ook niet meer in...

4 km
"Goedenmiddag!"
Die man van dat echtpaar (tenminste ik denk dat het 'n echtpaar is..) op het bankje ken ik ergens van! Is dat niet die Haorense dorpsgek? Nee...of toch wel? Nou, ik kom er nog wel op!


6 km
Zijn ze nou nog niet klaar met het verbouwen van dat huis? Zolang als ik al train voor de marathon zijn ze al aan het verbouwen....en dat is nu al 4 jaar! Die nieuwe kozijnen zijn al bijna weer toe aan vervanging.

8 km
Wat loop ik eigenlijk lekker..! Hartslag is nog mooi laag.. en zo ook het tempo...!?
Ik geniet van alle bootjes op de Maas en krijg stiekem 'n beetje heimwee naar de tijd toen wij nog 'n bootje hadden.

12 km
"Mevrouw, mag ik u even storen?"
Normaal onderbreek ik m'n training niet voor het wijzen van de weg, maar ik kon deze oude man toch niet aan z'n lot overlaten?
Maar ik had er geen rekening mee gehouden dat hij enorm doof is en het een eeuwigheid duurde voordat hij mij kon verstaan...pffff...

14 km
Waarom gaan al die senoiren uitgerekend op zondag fietsen? Die hebben op een doordeweekse dag toch ook tijd hiervoor?
En waarom gebruiken ze zoveel parfum? Als de wind een beetje verkeerd staat, ruik ik ze al van verre aankomen...en ik word ook nog 'ns misselijk van die walm.

16 km
Het gaat nog steeds lekker, maar ik heb gewoon geen zin meer.
Gewoon geen zin? Het is nog maar ongeveer 2 km... zeur niet!
Oeps..sorry...

18 km
Ik ben weer thuis en heb heerlijk gelopen!!!
En die man... dat is niet die dorpsgek! Het is Jan Marijnisse...je-weet-wel...die van de SP!

En zo ziet een gewone zondag er bij mij dus uit...

Liefs,
Jolanda

Trainingsdetails

6 opmerkingen:

  1. En dan zo meteen nog een frietje dan is je zondag compleet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 2KM wat is d'n bal?

    12KM: HAAL DIE BANAAN EENS UIT UW OOR!

    14KM: goed punt! Ook over die Old Spice, Brut 33 en 4711

    18KM: wie?? oh die tomatenkweker

    weer leuk verhaaltje.. meer meer ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie loop! Hihi het is bijna een kopie van mijn loopje van vandaag, we kunnen gewoon een keer samenlopen ;)) netjes gedaan op weg naar 10-10! Maar ik fa voor de halve vind ik ver genoeg! Kitty

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een doogewone zondag dus. Toch lekker even 18 km gelopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker zo'n zondag. Ben jaloers, had graag gehad dat de mijne er ook zo uit had gezien :)

    BeantwoordenVerwijderen