maandag 16 augustus 2010

Vakantieloopje Landgoed 't Loo (2)

Donderdag 12 augustus

Manlief moest eerder naar huis in verband met 'n cursus en de Tiellekes gingen met z'n viertjes zwemmen. De tweeling (Max en Dide) was tenslotte jarig en mocht zelf kiezen wat ze gingen doen.. zwemmen dus! Een mooie gelegenheid voor mij om de loopschoentjes aan te trekken.

Het was me die dinsdag goed bevallen om zonder vastgelegde route van start te gaan, dus wat hield me tegen..?!  Ik besloot om richting Hattem te lopen, want volgens RunningSjaak is het erg mooi lopen in de bossen van Hattem.

Vol goede moed begon ik m'n loopje richting Wezep, want vandaar uit zou ik richting Hattem het bos in kunnen...
Gelukkig kwam ik al snel 'n fietsroute-knooppunt tegen, want m'n richtinggevoel liet me al aardig snel in de steek.

Toen ik eindelijk aan de beurt was om op het kaartje te kijken (ouder echtpaar was het duidelijk niet eens over welk nummertje ze moesten volgen..) besloot ik nummer 52 te volgen.
Verdwalen werd zo tot het minimum beperkt!

Natuurlijk genoot ik enorm van de mooie omgeving, maar vergat daardoor goed op de bordjes te letten...duhu...hoe moeilijk kan het zijn!?
Gelukkig zat ik nog steeds op de goede route en kwam uiteindelijk aan bij knooppunt 52.
Maar nu..?


Nou meid, hak die knoop 'ns door! Ga je nu 54 volgen of toch maar 51..?

Ik koos voor de 'veilige' variant...nummer 51, hoewel ik hierdoor Hattem en 't bos nooit onveilig zou kunnen maken!
Route 51 liep dwars door het centrum van Wezep en ik dus ook...niet bepaald de meest aantrekkelijke route.

Maar waar blijft dat knooppunt nou? Heb ik niet goed opgelet of is dat bord gewoon verdwenen?
Hé...hier staat het bungalowpark aangegeven..
volgen!!

De bordjes van Landal volgen betekende lopen langs de 'grote' weg; erg saai dus. Al snel kwam ik weer een bordje tegen van 't fietsnetwerk: nummer 78, rechtsaf 'n zeer mooi pad in met bomen langs de kant. Wat is dit genieten!

Wake-up!!
Dit mag dan wel 'n mooi pad zijn, maar kom je zo ook weer thuis?? Tja, nu moest ik toch mijn richtinggevoel weer even raadplegen.....hmmm...
Halverwege besloot ik toch maar weer richting die 'grote' weg te lopen en de bordjes van het park te volgen; zo kom ik er zeker.
Achteraf bleek dit 'n wijs besluit..:)

Eindelijk kwam ik weer op 'bekend' terrein en kon ik met 'n gerust hart m'n loopje afronden.
Na 1 uur en 43 min bleek ik toch 16,5 km gelopen te hebben op 'n voor mijn doen zeer mooi tempo... Wat heb ik weer genoten van het lopen; ik begin het nu echt leuk te vinden...:)

Liefs,
Jolanda

Details training

4 opmerkingen:

  1. Leuk he, zo rondzwerven in onbekend gebied. Zo kom je nog eens ergens. En netjes gelopen, mooi aantal kilometers.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo dat zijn er weer 16,5 km bij! Mooi tempo, ben ik jaloers op en (semi) verdwalen is best leuk, toch? Soms loop je daardoor onverwacht een hele mooie route en soms valt het (ietwat) tegen. Op naar de volgende training ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Genieten van het hardlopen? Je gaat het leren!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zie je nou wel dat hardlopen leuk is!Maar Wezep.............of all places....hi hi hi.Volgende keer Hattem maar eens aandoen.We hebben hier trouwens ook een heuse Halve marathon,al is het niet direct naast de deur.Leuk verslag heb je er van gemaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen