zaterdag 31 juli 2010

Eerste blogje is een feit!

Inmiddels gewassen en gestreken zit ik klaar voor m'n eerster blogje, maar wat moet ik in godsnaam schrijven? O ja, iets over hardlopen....
Makkelijker gezegd dan gedaan, want zoveel maak ik nou ook weer niet mee. Maar ik kan natuurlijk altijd een poging wagen.

Met nog 71 dagen tot de marathon van Eindhoven stond er 'n rustig duurloopje op het programma. Vanmorgen was ik niet echt in de 'stemming' en besloot m'n training naar de avond te verplaatsten; ik had tenslotte toch niets bijzonders te doen vandaag.

Aangezien m'n maag om 17.00 uur al aardig begon te knorren, kon ik niet langer wachten met eten...want lopen met een lege maag leek me niet zo'n goed plan.
Lopen met een volle maag ook niet...bleek later...;)


Toen ik nog 'n fanatiek wedstrijdzwemster was (heel erg lang geleden...), kon ik anderhalf uur na de maaltijd best een training afwerken of een wedstrijd zwemmen zonder problemen. Bij hardlopen ligt dat dus iets anders...

Rond 19.00 uur ging manlief de deur uit om te werken en begon ik aan m'n loopje. Ik had er zin in en het ging vanaf de eerste minuut eigenlijk best lekker. Onderweg liep ik te bedenken wat ik nu eigenlijk moest schrijven in m'n eerste blogje?!

Geen koeien in de wei (of op de weg..), geen groepen solexrijders op de dijk, geen seniorenfietsclubjes in de polder, geen motorrijders die me de pas afsnijden, geen wielrenners in strakke pakkies... alleen ik en 'n paar grazende schapen. Dan wordt het toch wel erg moeilijk om 'n leuk en boeiend verhaaltje te schrijven.

Halverwege kreeg ik last van m'n buik en kwam tot de conclusie dat 'n sanitaire stop onvermijdelijk was! Zoals aangegeven was er niets of niemand te bekennen, dus wat hield me nog tegen?
Maar waarom komt die ene fietser nu nét op dit moment voorbij???
Als ik niet kijk, ziet hij mij misschien ook niet...maar helaas:  "Goedenavond mevrouw!"
Ja, daar zit je dan.....schaam-schaam

Uiteindelijk was ik na een uurtjer lopen weer thuis en wist nog steeds niet waar ik m'n blogje mee moest vullen. Ik ben na 'n frisse douche maar gewoon begonnen en vraag me nu af of dit het wel is wat ik wil...schrijven over 'n sanitaire stop??

Het volgend blogje zal hopelijk wat boeiender zijn (en vooral korter), maar ik beloof niets!

Groetjes,
Jolanda


Trainingdetails

6 opmerkingen:

  1. Juist dingen als een sanitaire stop doen het goed voor de kijkcijfers =D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha! het is een mooie start!

    Zelf wacht ik zeker twee (liever drie)uur voordat ik ga trainen na het lopen.

    Welkom bij de Hardlopende Webloggers!

    groetjes, Gert

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja... soms wens je jezelf wat struikgewas toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha... foutje...

    Ik bedoelde: Zelf wacht ik zeker twee (liever drie)uur voordat ik ga trainen na het ETEN.

    gr G

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb er zelf ook regelmatig last van, darmen die niet meewerken tijdens het lopen. Maar ik heb gelukkig genoeg bomen en struiken in mijn loopomgeving.
    Ach, je moet maar zo denken: heeft die man ook weer iets om in zijn blog te schrijven! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hihihi, heb smakelijk gelachen om je eerste blogpost!! Nu snel naar je tweede enneh.. ik heb natuurlijk ook jouw naam toegevoegd aan mijn lijstje 'blogsters'... Welkom in de wereld van de bloggers die soms iets te veel op een sekte lijkt.. maar ach.. volgens mij pas jij er prima tussen :)

    groetjes!!
    RR

    BeantwoordenVerwijderen