maandag 16 augustus 2010

M'n eerste twitter-duoloopje

Na de zeer positieve ervaringen van RunningRonald en Gert op hun duoloopje met de enige echte Runningironlady Paula besloot ik in te gaan op het aanbod om in haar achtertuin te komen rennen.
Het ijsje als beloning gaf natuurlijk de doorslag....

Op zaterdag 14 augustus zou ik rond 13.00 uur aan de 'start' verschijnen in IJmuiden. Manlief vroeg me of ik wel wist waar dat lag? En hoelang het wel niet rijden was? Nee.. so what!

Iets voor half 12 vertrok ik samen met Tom (je-weet-wel.. die van Tom) richting IJmuiden. Helaas moest ik 'n paar keer achteraan sluiten (of is het achter aansluiten?) in de file..argghh...maar de muziek was goed! En het geeft je de mogelijkheid om ff te twitteren, want met 130 km/uur op de snelweg gaat dit 'n stuk moeizamer...
Tweet: Nee..weer file!! Man in busje zit voortdurend binnen te blieken...heb natuurlijk wel 'n heel kort rokje aan @hardlooprokjes

Paula gaf via twitter aan dat ze ook haar hardlooprokje uit de kast zou trekken. En zo ontstond de eerste "duo-rokjesloop"...hahaha

Iets na enen was ik dan eindelijk op plaats van bestemming en kon de loop beginnen!
Na een paar minuten rennen kwamen we bij één van de ingangen van het Nationaal Park Zuid Kennemerland; ik was maar wat blij met m'n gids Paula, want ik zou hier direct verdwalen...

Zuid Kennemerland
Gelukkig voor mij had Paula al de nodige kilometers in de benen die week (zo'n 150...pff), dus het tempo was voor mij goed bij te benen. Paula zelf noemde het 'n "bejaardentempo"... ahum... dit is mijn normale tempo..?!

En zo staan er ineens twee paarden langs de route....langs de route te staan! Paula weet me te vertellen dat er in het park verschillende diersoorten "loslopen" en dat ze ooit bijna op de horens is genomen door 'n koe...en bijna is platgewalst door 'n kudde paarden...en...Nou, dat kan nog eens spannend worden!

De zanderige paden en bergen(!) waren nieuw voor mij, maar ik vond het erg leuk en 'n welkome afwisseling op mijn 'eigen' polderwegen.

Het gebied is zo mooi en elk stuk ziet er weer anders uit; ik had soms het idee dat ik op vakantie was. Dat was ik natuurlijk ook 'n beetje: wereldreis vanuit Brabant..hihihi

Na ongeveer 10 km vond Paula dat we wel 'n ijsje verdiend hadden; de lekkerste van heel Nederland e.o..
Jammie!

Nog nooit had ik 'n training onderbroken om 'n ijsje te eten, maar het is zeker aan te raden! Vanaf nu loop ik alleen nog maar naar de ijssalon en terug...!
Gezellig kwebbelend hebben we op 'n bankje genoten van onze ijsjes; Oma's cake is echt heerlijk!

De laatste kilometers vlogen voorbij. Kletste ik nou zoveel? Of was het Paula?
Voordat ik het wist waren we weer bij het huis van Paula...met 14 km op de teller!



Na een groot glas water en 'n verfrissende douche kon de rit naar het Brabantse land weer beginnen. Het was zeer zeker de moeite waard om dit hele einde te rijden en met Paula te lopen in haar schitterende achtertuin!
Bij ons in de buurt hebben we niet zo'n mooie speeltuin, dus ik ga verhuizen..!
Paula, hebben jullie nog 'n kamer over?

Het was 'n geweldige ervaring en voor herhaling vatbaar! En Paula..., nogmaals bedankt voor je gastvrijheid en het lekkere ijsje!

Liefs,
Jolanda

6 opmerkingen:

  1. Hoezo heb jij geen mooie achtertuin? Laat ik het nu een beetje bij jullie kennen... Is hartstikke mooi en ik kom graag een keer in jouw achtertuin lopen, hoor! Maar dat bejaardentempo van je, klinkt herkenbaar *grijns* liep een keer met @JeroenKlinge best pittig roept hij: lekker herstelloopje... en bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. geweldig daar in Paula's achtertuin he? Dat is het voor ons maar behelpen met de vlakke polders. Oma's cake vond ik ook erguuuggg lekker en idd so what, dan rijden we een heel stuk om een stukje te lopen. Naar jou is het voor mij 1:15 uur.. da's toch helemaal niets :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kent je eigen provincie niet! Rij 10 km zuidelijk. En je kunt in een vergelijkbaar gebied lopen als bij Paula. Tja... een ijssalon dat dan weer niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het was onwijs gezellig om met jou te lopen! Enne... sorry van het bejaardentempo... ik loop normaal niet heel veel harder op lange duurlopen hoor... ;-) Ik vond het heerlijk!

    Oh ja, je mag wel onze vaste huishoudster worden... vinden de katten ook wel gezellig. Alleen moet je dan een kamer delen met een hele verzameling (grote) muziekinstrumenten. XD

    Ik ga maar eens een weblogloop plannen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gezellig zo'n duoloopje in een mooie omgeving.
    Een ijsje tijdens je rondje is aan te bevelen? Ik loop altijd langs de ijsboerderij, maar de volgende keer zal ik ook eens een tussenstop maken. Ik weet namelijk dat ze bij ons oma's-appeltaart-ijs verkopen, ook errug lekker :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig lopen daar he? Ik vind vooral die smalle kronkelende paadjes mooi!

    Hoop dat Paula binnenkort eens een bloggerloop daar organiseert.

    BeantwoordenVerwijderen