dinsdag 21 september 2010

Rondje Rennen met Running Ronald

Tja..waar zal ik 'ns beginnen?
Bij het begin lijkt me nogal logisch..., maar waar begon het ook alweer....

Een paar maanden voor de Roparun van dit jaar 'kwamen' RunningRonald en ik 'elkaar tegen' op twitter... We delen dezelfde passie (hardlopen) en volgens Ronald zijn we allebei even gek wat natuurlijk 'n band schept. Nu heb ik best 'n beetje zelfkennis en kan dan ook beamen dat ik af en toe 'n beetje maf ben, maar om nu te zeggen dat ik net zo gek ben als hij.......dahkennooooit!!!

Tijdens de Roparun liep ik 'n kerel voorbij die stond te wachten om z'n teammaatje af te lossen; we zeggen elkaar gedag en ik loop op m'n gemakkie door.. En toen viel het kwartje...ja toen pas! Ik dacht: "Hé, die ken ik ergens van...!" In het busje van de MultiVlaaiRunners vroeg ik aan m'n teammaatje John of hij dé Ronald van twitter zou herkennen..
En ja hoor... hij was het!

Met ons MultiVlaaiRunners-busje gingen we ff naast hem rijden om hem aan te moedigen... We konden hem nauwelijks bijhouden..! Dat zegt heel veel over ons busje ..hihihi
Ronald was blijkbaar ook blij om ons te zien en begon enthousiast op ons busje te trommelen...na de Roparun was deze mede hierdoor rijp voor de sloop...
Een stukkie verderop hebben we elkaar even kunnen spreken...Nou ja..spreken?! Waar kun je het over hebben in anderhalve minuut?
Sindsien is het hek van de dam en zijn we echte 'twittermaatjes'!
Waar niet iedereen altijd even blij mee is....;) haha

Een zogenaamd twitter-duoloopje kon natuurlijk niet uitblijven...en donderdag 16 september was D-day!
We hadden afgesproken dat Ronald naar het Brabantse Land zou komen, want hij wilde de mooie omgeving wel eens zien waar ik altijd loop. Zo naïef als dat ik ben, had ik er natuurlijk niet bij stil gestaan dat het steeds vroeger donker wordt...

Op twitter had ik die middag even m'n bezorgdheid geuit over het in het donker lopen met RunningRonald... Gelukkig kwam Ronald zelf met het briljante idee om 'n beetje door te lopen, zodat we vóór het donker thuis zouden zijn. Maar of ik zó hard kan lopen..? Vroeg me af of ik op z'n rug kon springen als ik het tempo niet meer bij kon houden...dat zou zeker minder vermoeiend zijn voor mij!! Ik wijs de weg wel...
Zou de eerste "twitter-wiferun" hierbij een feit zijn..?

Doorlopen en vóór het donker thuis? Onhaalbaar!
Plan B kwam van Frank: lantaarnpalen!
Goed plan...maar in ons hele dorp hebben we maar één lantaarnpaal..
En om nu 100 rondjes om die paal te lopen...nehé
Er zat dus niets anders op dan me in m'n lot te berusten: lopen met Ronald in het donker...!

Na een rit van zo'n 2 uur met vele files had Ronald rond 18.30 uur eindelijk mijn durpske gevonden. Je moet er wat voor over hebben...pfff Het was erg leuk om elkaar na zo'n lange tijd weer te zien!
We gingen gelijk op pad...je moet het lot ook niet tarten...hihihi

Een mooi rondje via Haren naar Megen, langs Dieden en Demen richting Ravenstein en vervolgens weer terug naar mijn dorpje Deursen. Na een half uurtje begon het te regenen; het was gelukkig maar één buitje...van anderhalf uur! En toen werd het donker.....

En het werd nog donkerder...

Et voilà...licht in de duisternis!
Ronald had z'n knipperlampie meegenomen....dat ìk daar niet aan gedacht heb..duhu
Al knipperend liet ik Ronald de mooiste plekjes langs de Maas en rondom mijn dorpje zien; moet eerlijk bekennen dat je overdag toch iets meer ziet..;)

Weinig tot geen sightseeing dus, maar het waren 20 hele gezellige kilometers. We hebben echt over vanalles en nog wat gekletst!! Ik dacht dat ik kletsen kon, maar hij kan er ook wat van...;) De tijd vloog voorbij en ik heb nog nooit zo snel gelopen tijdens 'n duurloop...bijna 'n PR op de halve..hahaha

Thuisgekomen zette Ronald z'n natte loopschoenen netjes op de mat in de bijkeuken. "Die gaat ie vergeten..." dacht ik nog! Op onze sokken (helden op sokken..?) wijs ik hem de weg naar de badkamer, maar ondertussen blijft het niet stil en kletst Ronald aan één stuk door! Of kletste ik zoveel? Toch heb ik hem één momentje ècht stil weten te krijgen.....
Ik vroeg hem of we samen zouden douchen...konden we doorkletsen! hahahaha
Hij schrok zich te pletter.....

Tijd voor de "afterrun"!
Chippie...kletsen...chippie...
kletsen...
Time flies when you're having fun...!
Tegen half elf moesten we dan toch echt afscheid nemen, terwijl we niet eens uitgekletst waren!
Helaas kreeg ik Ronald niet de deur uit zonder fotomomentje....ik moest dus wel toegeven!

De foto heeft nu een mooi plaatsje gekregen boven m'n bed...hihihi
Maar of ie daar lang blijft hangen...

Na dit fotomomentje pakte Ronald 'eindelijk' z'n spullen om weer aan de lange rit naar Alphen aan de Rijn te beginnen......maar niet voordat ik z'n schoenen nog even van de mat plukte..!
Hij was ze anders echt vergeten.....

Ronald, ik heb echt een onwijs gezellige avond gehad en dah ge bedoankt sèit dah witte...!!

Liefs,
Jolanda

PS: Als er nog eens behoefte is aan 'n rustige twitteravond zonder RunningRonald en de TheRunningGirl dan ben ik bereid weer 'n avond op te offeren en te lopen met Ronald tegen elk aannemelijk bod....

12 opmerkingen:

  1. Hoi Jo, Wow, wat een geweldig verslag heb je er van gemaakt. Er komen weer dingen naar boven die ik al bijna was vergeten. De tijd is inderdaad omgevlogen en het was onwijs gezellig met je. Ik heb maar heel weinig gezien van de omgeving, de lataarnpalen, scheef of niet, waren echt op 1 hand te tellen. Ik kom nog wel een keertje overdags bij je lopen. Natuurlijk staat de haasklus voor een mooi PR al gereserveerd, kies jij maar een mooie wedstrijd uit. Alphen aan den Rijn wacht op je komst. Kletsen? Volgens mij was er geen duidelijk winnaar van de avond.. volgens mij gaan we beiden op voor de nr.1 plek: 'grootste-kwekkerdekwek'... ok ok, ik was idd even 3 seconden stil :) Mooie foto is het geworden maar die kun je straks maar beter verwisselen met je finishfoto van de Eindhoven Marathon. Voorlopig gaan we lekker door met twitteren en ach, inmiddels zijn ze toch wel gewend aan onze tweets?

    Ik vond het super met je! Normaals dank voor de uitnodiging en je gastvrijheid! Heel graag tot de volgende keer!

    Liefs
    Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Iedereen op twitter was blij dat jullie eens samen aan het lopen waren :-)Je hebt er een leuk loopje aan over gehouden en nog een nice foto ook.Leuk verslag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een mooi verhaal geworden! Altijd leuk zo'n loopafspraakje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor het juiste beeld van je omgeving moet je overdag lopen. Heb je ook geen last van lantaarnpalen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dus als ik het goed begrijp moet ik een duo-loopje organiseren om een avond van je af te zijn op de twit ;))
    Afijn je bent dus gewoon een ouwehoer! Je had toch wel na afloop een worstebroodje?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gewit ut mooi te vertelle, leuk verhaal. En Ja Broeder Ronald kan idd behoorlijk kwebbelen ;-)en dat tijdens het lopen ook nog eens. Ken je nagaan als hij gewoon op de bank zit!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tja, ik kan jullie natuurlijk afzonderlijk van elkaar beoordelen (want met beiden al eens een duoloopje gedaan) en als ik heel eerlijk ben, denk ik dat Ronald het meeste kwekt. Maar Jo, je bent een goede tweede! Een hele goede... ;-)

    Anyway, geweldig verhaal weer! Ik kan het me allemaal zo voorstellen.

    Grtz, Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Volgens mij hadden jullie allebei pijn aan jullie oren tijdens het duoloopje, maar wel heel gezellie! Ik zie jullie door het verhaal (levendige fantasie) al gezellig door het brabantse landschap "huppelen" (met koplamp) :-)

    Ik ben al benieuwd naar het volgende duoloopje

    Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beste Jolanda, heel dapper dat je zelfs in het donker met Ronald op pad bent gegaan. En je verslag is super. Geeft een aardig beeld wat jullie samen beleefd hebben. Of beter, het geeft een aardig beeld van dat deel wat jullie willen vertellen daarover. De wazige foto van de molen op de RR site en de kleffe foto van jullie samen die boven je bedje hangt doet het ergste vermoeden. Maar ja, wat is het ergste? Bij de RopaRun 2010 heb ik met Ronald al een keer onder 1 slaapzak gezeten. Bodyheat, het was niet anders. In ieder geval hebben jullie samen gelachen begrijp ik. Wie weet tot ziens 10-10-10 in Einhoven en anders zien we mekaar vast wel met de 20 van Alphen. Oh ja, twitter rustig verder, ik ga er denk ik een boek van maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een heel leuk blog over jullie duoloop het was zeker erg onrustig in de buut met jullie geklets. Ik had ook erg veel lol met de " voorbespreking" via Twitter. Voor mij hoeven jullie niet in te houden met kletsen ik doe gewoon mee. :-))
    FrandeM

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een heel mooi verslag is het geworden. Heb het met plezier gelezen. Volgende keer toch maar bij daglicht?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hey, kom er nu pas achter dat je een blog hebt.

    Pas maar op, ik ga jou volgen meisje!!

    BeantwoordenVerwijderen