maandag 6 september 2010

Flunnen...

In de laatste Runners World stond een artikel over flunnen*.
WAH..? Wat is in godsnaam flunnen?
*Flunnen is een samentrekking van flirten en runnen

Erg hilarisch om te zien hoe snel het artikel zijn eigen leven is gaan leiden in 'twitterland'. Twitteren wordt flitteren, camping wordt flamping, duo-loop wordt fluo-loop, blauwtje wordt flauwtje en ga zo maar door....!
Maar of het artikel en bijbehorend onderzoek ook serieus genomen worden? Ik betwijfel het...

Afgelopen vrijdag ben ik zelf maar 'n eigen onderzoekje gestart...
Plaats delict: Karpendonkse Plas te Eindhoven

Mijn voornaamste doel om de loopschoenen aan te trekken is de voorbereiding op de marathon en omdat lopen gewoon leuk is. Kan niet echt zeggen dat ik op pad ga om te flirten....net als die 24% van de lopers uit het onderzoek. Maar omwille van mijn eigen onderzoek zal ik me storten op het flirten of zoals ze het noemen "flunnen"..!
Nog vóór aanvang van m'n trainingsrondje is het flunnen al begonnen. Tenminste...ik neem aan dat het flunnen is: drie mannen komen razendsnel voorbij en wensen me succes.

Ik ga beginnen aan mijn rondjes en loop de mannen achterna. Niet dat ik ze bij kan houden, maar ze gaan nu eenmaal dezelfde kant op als ik.. Oeps! Ze stoppen...hellup! Wat nu?
Wat dacht je van gewoon doorlopen?!

Eén van de mannen vraagt me of het lekker gaat en ik antwoord dat ik niet mag klagen. Is dit 'n gesprek? Vraag me dan ook af of ik dit mag categoriseren bij het flirterig gesprek, want volgens het onderzoek heeft 36% van de lopers tijdens het lopen 'n flirterig gesprek.

Niet iedereen loopt het rondje met de klok mee, dus kom ik 2x per ronde dezelfde jongen tegen. Ik krijg het er heet van...! Niet van hem persoonlijk, maar meer omdat hij in een lange zwarte joggingbroek en 'n grijze sweater met capuchion loopt...pfff...
Natuurlijk houd ik de punten in de gaten waar we elkaar steeds tegenkomen, dit omdat ik zeker wil weten dat ik sneller ben....;)
Daarnaast heeft deze jongen het flunnen zeker niet uitgevonden...!

Elke ronde kom ik ook langs 'n groepje 'hang-senioren' waar ik me tussen twee scootmobiels moet wringen om m'n weg te kunnen vervolgen. De eerste rondjes krijg ik nog 'n mager applausje, maar de stemming slaat al snel om.....
Bij mijn derde doorkomst roept één van die kereltjes: "Assik oew billekes moe masseren dan komde mar hè..!"
Tja.....hoor ik nu wel of niet bij die 5% van de vrouwelijke lopers die aan sex denkt tijdens het lopen.... ?! Eén ding is zeker: ik hoor NIET bij die 10% van de mannelijke lopers...hihhihi

Moe maar voldaan kom ik thuis en spring gelijk onder de douche....ik evalueer mij onderzoekje en kom tot de ontdekking dat deze nog niet helemaal afgerond is. Volgens de naakte cijfers van het onderzoek in Runners World heeft 10% van de lopers elke dag sex...3% zelfs 2x per dag..!
Helaas kan ik op dit moment hier nog geen uitspraken over doen.....

Liefs,
Jolanda

Details training

6 opmerkingen:

  1. Hihi net terug van de flamping, waar ik met een aantrekkelijke duitser (ja, ze bestaan! ;)) een flun-run momentje had in Italië..;))
    Maar of ik dan bij die 5% hoor die aan sex denkt tijdens het lopen euhh flunnen? Ikke niet, ik denk alleen vaak, pffft wat heb ik het warm, wat is het zwaar, enz...;))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vraag mij af hoe die cijfers in de RunnersWorld zijn bepaald. Andere cijfers laten zien dat vrouwen liever gaan hardlopen dan de liefde te bedrijven. Eigenlijk is het allemaal veel gemakkelijker, gewoon lekker doen wat je leuk vindt en waar je zin in hebt. Pluk de dag!

    En dank voor weer een lesje in 'hoe en wat in het Brabants'

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie onderzoeken en je praktijk ervaringen zijn mooi om te lezen!.
    Nu nog éven je uitspraken afwachten ;-).
    Groet Rinus, meer een fun runner.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tsja, zo'n RunnersWorld moet ook vol geschreven worden he, is het niet met wetenschappelijk onderzoek, dan maar met onzin verhalen :)
    Maar tis goed dat je het gelijk in de praktijk onderzocht. Zo komen we toch aan die wetenschappelijk onderbouwde cijfers, zodat we toch weten waar we aan toe zijn, tijdens het lopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gewoon lopen en verder niks.Sjansen doen jullie "flunners" maar in de disco :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ontken alles, bovendien héb ik helemaal geen scootmobiel!

    BeantwoordenVerwijderen