vrijdag 18 maart 2011

Lief dagboek....

Dit jaar geen strandvakantie voor mij......heb voorlopig genoeg strand gezien..!

Weet je nog dat ik je vertelde over die strandmarathon die ik wilde gaan lopen..? Nou..die heb ik dus afgelopen zondag gelopen....vandaar dat ik geen strand meer kan zien...
Maar het is me gelukt...en hoe..!

Op zaterdag ben ik met de trein richting Alphen aan den Rijn gegaan.
Weet niet meer zo goed wiens idee 't was om met de trein te gaan, maar die is ècht niet goed wijs..! Wie zet mij nu op de trein met een vreselijk zware tas..? Tja...natuurlijk heb ik die tas zelf ingepakt, maar ik had echt alles nodig hoor..!
Met een bijna-hernia was ik na zo'n 2 uurtjes reizen eindelijk op plaats van bestemming. Ben best trots op mezelf dat het in één keer goed is gegaan, want ik moest tenslotte toch 2x overstappen...
En jij weet hoe zeldzaam dat is hè..?

Taxi Ronald stond gelukkig al klaar om me naar hotel...euhh...huize RR te brengen. Na het inchecken heb ik met de familie gezellig bijgekletst en lekker thee gedronken in de lounge. Maar Ronald schoot ineens in z'n 'hazenpak' en moest ik vroeg naar bed...
Tja...dat heb ik toen ook maar gedaan. Wilde niet de praat krijgen dat ik eigenwijs zou zijn....dat zou natuurlijk nog tegen me gebruikt kunnen worden als die marathon niet het gewenste resultaat zou opleveren...
Dus ruim voor middernacht nam ik m'n intrek in kamer 205, de penthouse...!
En jij weet wel hoelang het dan duurt voordat ik (als 'n écht avond- of moet ik zeggen nachtmens) in slaap val hè..? En tegen jou kan ik het wel zeggen: ik kon ook niet slapen van de zenuwen...maar dat hoeft de rest niet te weten!

Na een te korte nacht was ik al vóór de wekker wakker! Rare uitdrukking eigenlijk....alsof de wekker eerst wakker moet worden....
Gelukkig lag m'n outfit al netjes klaar, want helder denken zat er ff niet in! Je zou op zo'n vroege ochtend nog de keuze moeten maken tussen zwart, wit of roze.....dat had ik echt niet aangekund! Keuzes maken kan soms zóóó moeilijk zijn.....! Maar dat hoef ik jou niet te vertellen hè..?

Na een ontbijtje met...jawel....mijn welbekende Brinta...werd het tijd om de (té zware) tas weer in te pakken en richting station Heemstede-Aerdenhout te gaan. Wat was ik trouwens blij dat die Ronald in de ochtend niet zo'n tuuterdetuut is zeg..! Dat betekende dat ik al m'n scheldwoorden mocht bewaren voor later op die middag...:)
Je kent mijn ochtendhumeur hè..?

De bus met chauffeur Cor (nutteloze informatie...maar ik heb 't onthouden..!) stond al klaar om ons naar de start in Scheveningen te brengen. Eenmaal in de bus mocht ik eindelijk kennismaken met Martine, voor haar zou deze marathon gewoon 'n duurloopje worden. En daar zit je dan zwaar zenuwachtig voor die gevreesde zware marathon...Gewoon 'n duurloopje...duhu..?! Maar wie het laatst lacht......
Samen met Cock heeft zij later op die dag een paar keer mogen zwemmen..!! haha En dat terwijl ik niet eens natte voeten heb gekregen....!
Of ben ik nu te cynisch..? Ach...tegen jou kan ik het wel kwijt; blijft toch tussen ons...:)



En je raadt nooit wie er bij de start op ons stond te wachten! Marjon...!! Ja die....dat gezellige vrouwke van twitter. Vond het erg leuk om kennis met haar te maken....Maar ik was hier op 'n missie en de startnummers moesten ook nog opgehaald worden....dus werk aan de winkel!
Voor Ronald dus...want die was zo aardig om in de rij te gaan staan. 
Voor de start mocht ik ook nog even de hand schudden met Kees@Iwannarun78 (oeps..echte naam vergeten..) en Sander met z'n hondje. Dat hondje had er vreselijk veel zin in....dat zag je zo!
Maar ik ook.....!
En eindelijk was het dan zover: de aftrap
Hans van Breukelen, ambassadeur van SOS kinderdorpen deed de aftrap en weg waren we...!!Maar even onder ons gezegd en gezwegen...dat schot van hem is ook niet meer wat het geweest is! En als ik ('n echte voelbal-analfabeet) dat zeg, dan weet jij genoeg hè..?

We waren nog maar net weg en daar stond Bjorn al langs de kant om ons aan te moedigen en 'n stukkie verderop stond ook nog eens Petra met haar fluitje. Ik was echt zeer verrast om hen daar te zien.... zo leuk dat ze Ronald komen aanmoedigen en steunen...:)
Of zouden ze ook 'n beetje voor mij gekomen zijn..?
De allereerste kilometers hadden we de wind flink tegen, maar we liepen eigenlijk ook de verkeerde kant op...:) Pas na 1,5 km was er een keerpunt....en kon de trip richting Zandvoort echt beginnen. Met de wind mee....!
En jij weet als geen ander hoe blij ik daar mee was...toch?

Mijn 'haas' Ronald zou het juiste pad kiezen om te lopen...niet het hazenpad dus..! De keuze ging natuurlijk uit naar de stukken met 't hardste zand en dat was meestal direct langs de vloedlijn.
Helaas werden we hier een paar keer verrast door watergeulen..!
De meeste waren niet zo breed, dus ff hink-stap-springen en je bent er overheen, maar er waren erbij.......té breed en té diep....! Alleen met fierljeppen zou je de overkant halen zonder 'n nat pak. En Ronald zegt ineens: "Je kan m'n rug op..!"
Ik denk die wil terug......
Maar hij bedoelde het letterlijk..!! Tot wel 4x toe mocht ik met Ronald "fierljeppen"...;)
Heb m'n schoentjes en voeten zo mooi droog weten te houden...!

Nu moet ik dus wel eerlijk bekennen dat ik niet alles van die marathon zelf gelopen heb.....maar dit geheim blijft mooi onder ons hè..?

Blijkbaar was ik toch 'n beetje te zwaar voor Ronald, want hij koos al snel voor de 'veilige' route wat verder van de vloedlijn af. Jammer genoeg was het zand hier af en toe wat muller en lagen er op sommige stukken wel heel erg veel schelpen. Maar goed...ik schikte me in mijn lot...!
Maar ik mocht niet klagen...het lopen ging nog steeds erg lekker en ik kon het tempo goed bijhouden. En elke 5 km werd ik netjes van m'n 'smurfen-water' voorzien....
Later bleek dat mijn 'haas' de juiste keuze had gemaakt...langs de vloedlijn moest er dus echt gezwommen worden! Zij liever dan ik.....
Na zo'n 20km in Katwijk kregen we ff een pittig stukje voor onze kiezen....pfff...daar had ik eigenlijk niet meer op gerekend..! Maar daar stond Petra weer met d'r fluitje...dus dat k**-stukje was ik snel weer vergeten...
Hou niet van hard ploeteren, maar daar weet jij alles al van!

Het ging als een tierelier..! We waren op de helft in 2:00:50 en ik voelde me nog kip-lekker....en we gingen maar door en door..! Tot 30km....ik moest echt ff wandelen om weer een beetje bij te tanken en wat denk je? Het had geholpen...
We wisten het tempo weer aardig op te pakken, maar ik schrok van "Zijn jullie klaar voor een diepte-interview?" Gatverpielekes....dat was Marco..!!!
Wat ontzettend leuk dat hij die laatste (zware) kilometers met ons is meegelopen....
En zo had ik ineens twee hazen..!!
Op 35km kwam er zelfs nóg een 'haas' bij.....genaamd de haas...euhh.. man met de hamer. Nou..die had wat mij betreft thuis mogen blijven hoor!
Wat heb ik het de laatste 7km zwaar gehad zeg...Tuurlijk wilde ik me niet laten kennen en heb ik al m'n scheldwoorden ingeslikt...Hoewel er ontzettend mooie en pittige scheldwoorden in me opkwamen, heb ik er alleen maar "Jo vindt het niet meer leuk!" uit weten te gooien...
Best goed van mij hè..? Dat ik me in heb weten te houden...

En daar kwam eindelijk de finish in zicht..! Het aftellen was begonnen....
Maar als je denkt dat je er bent, moet je de finish voorbij lopen om die 42,2km vol te maken....Ja ècht...ze laten je gewoon de finish voorbij lopen..!! Hoe durven ze.....
Op dat moment heb ik volgens mij wel een paar van die ontzettend mooie en pittige scheldwoorden het universum ingegooid...! Nu maar hopen dat niemand ze gehoord heeft.....
De laatste meters heb ik er alles uitgeperst wat ik nog in me had.....en mocht een schitterende eindtijd noteren:
4:02:47

Dit was gewoon..nou ja gewoon...weer 10 min van m'n pr af......!!
Heb het toch maar weer geflikt..hihihi En dat mocht natuurlijk beloond worden met 'n paar bokbiertjes.....
Je begrijpt natuurlijk wel dat ik hier weer erg blij mee ben....en Ronald erg dankbaar ben voor z'n hulp! Hoewel ik het meeste toch zelf heb gedaan..:)
Daarnaast ben ik ook superblij met het filmpje dat Marco heeft gemaakt.....Watch this!


Lief dagboek,
Wat heb ik 'n geweldig weekend gehad!
Het was een marathon om nooit te vergeten en zou 'm zeker aanraden aan iedereen die eens een bijzondere marathon wil lopen.
Helaas vind ik nu nog steeds overal zand........

Liefs,
Jolanda

PS: Kijk nog ff leuke fotootjes...en nog meer fotootjes.

28 opmerkingen:

  1. Een verslag zoals jij alleen kunt vertellen. Een prachtig verhaal bij een prachtige prestatie. Je hebt em toch wel mooi geflikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Jo,

    Weer een top verslag zoals alleen jij die zo kan vertellen..!! Ik heb hem hier hardop voorgelezen aan pascal en we hebben samen in een deuk gelegen om je humor..!!
    Super prestatie, ik doe het je nog lange nie na;)

    Liefs van ons..!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker verhaal! Maar ook knap gelopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hey Jo,

    weer een verhaal vol leuke humor en erg leuk om te lezen....knap gelopen ook en nu naar je volgend doel: de triathlon

    succes,

    Sierd

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Jo,

    Jij kan echt geweldig schrijven echt leuk om te lezen, en super gelopen natuurlijk!

    Trouwens, er zitten echt goede foto's tussen;)

    Liefs Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heee Beachgirl!!! Je hebt het onwijs goed gedaan! Ik vond het een superleuk weekend en je hebt weer bewezen dat je een echte die-hard bent! Niet opgeven.. zag wel dat je het moeilijk had op 7km voor het einde.. en dan nog gewoon gadverpiellekes zeggen. Gelukkig kwamen op 41,5KM de echt scheldwoorden vanuit je tenen .. hihi.. Ondanks mijn hulp als smurfendrankaangever, gids, haas, vrouw-sjouwer en kwekkerdekwek hardloper heb je het toch zelf allemaal gelopen.. (nou ja, op paar meter na)

    Ik vind je top!! En om Cor's woorden te gebruiken: het was een mooie wandeling! :)

    geniet heerlijk na!

    xx
    RunningRabbitRonald

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Jo,

    Het was mij een eer de laatste 10 KM met jullie lees jou mee te mogen lopen !
    Een hele knappe prestatie om je PR om zo'n manier aan te scherpen in deze zware marathon !
    Ook net na sappen was heel gezellig, voor nou en nog eens !
    Geniet nog even van je roze wolk en hop naar de volgende uitdaging in Almere !
    ( ik hoop nog met wat leuks er tussen :-) )

    XX

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja hoor, al die ophef over een goeie strandwandeling waarin ook nog een stuk naaktstrand zat ;-)) Was Arie er, zoals afgesproken? Moest je daar nu zo snel voorbij lopen? Daar moet je toch lekker van genieten, om dat nou in amper 4 uur af te raffelen... zonde!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow zeg! DAt is echt wel superknap! En wat leuk om jullie zo op een filmpje te zien. Wat lopen jullie nog soepel, en dat voor de laatste km's! Geweldig gedaan!

    Jo (@jopluktdedag)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een prestatie om jaloers op te worden, super!
    Leuke blog heb je trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lief dagboek van Jo,
    Jeempie, dit lijkt wel op een waargebeurd verhaal. Super om te lezen, ik voel de wind langs blazen en zie het water voor me...
    Waaah, Jolanda, je hebt het zo onwijs goed gedaan. Je liep daar te stralen, te lachen..ik heb geen krachttermen gehoord. Super super superdepuper gedaan. 10 minuten van je Eindhoven PR af op dit parcours! Hoe goed ben jij bezig? Heel goed!!
    Weet wel dat wij voor JOU kwamen en niet voor Ronald. (een beetje dan...) Trots op jou.
    Liefs Petra èn Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Als fan van het eerste uur ben ik natuurlijk rete trots op je Jo Jo................ Je hebt er weer een mooi verhaal van gemaakt.En wat leuk dat al die mensen je komen aanmoedigen he............helemaal top!!Van harte met dit schitterende PR!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jo,

    Je had al een beetje geoefend tijdens de Halve Marathon van Egmond. Dat stukje strand valt echter in het water vergeleken met de hele Marathon van Scheveningen naar Zandvoort. Alleen maar zand, zand en nog eens zand. Niet echt je favoriete ondergrond. Daaruit blijkt maar eens wat een ongelofelijke prestatie je hebt neergezet. Ik maak vanaf deze plaats een diepe buiging voor U. Jo van harte gefeliciteerd met je PR. Laat mijn PR nou staan op 4.01.52. Tijd voor een aanval op sub 4.

    Geniet ervan en blijf maar even zweven op je roze wolk

    XXX

    RunningGerard

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Na het vervangen van mijn toetsenbord ;-) kon ik dan eindelijk een passage uit je dagboek lezen. Het was weer genieteni. Respect voor de prestatie die je geleverd hebt, waarmee je je uitspraak toch maar mooi waar gemaakt hebt.
    Nu op naar nieuwe uitdagingen, ervaringen en mooie resultaten.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fantastisch gedaan !! Was leuk om je in de eerste kilometers zelfs 2 x te kunnen aanmoedigen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hey Jolanda had al `n paar keer gekeken of je blogje al klaar was, het was wachten waard `n leuk verhaal, nog heel erg Proficiat met je PR en dat op `n strand Marathon, gr.cock

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi verhaal van een mooi avontuur!
    Op naar de volgende uitdaging!

    gr

    Thierry (iwannarun78)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lief dagboek, ik had graag een filmpje gezien van TheRunningGirl op de Rug van RR galopperend door de Noordzeestroming!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. een mooi verhaal.. lachen. Geweldige prestatie natuurlijk zo in het zand. Petra hoor je altijd van ver met haar "fluitje".

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ze moeten jou volgend jaar het boekenweek geschenk laten schrijven! Prachtig verhaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hosternokke... 10 min. van je PR afgelopen op een pittig parcours. Gefeliciteerd !!!!!! En mijn complimenten voor het super leuke verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Miranda (vrouw van paas-haas)22 maart 2011 om 06:17

    Wat een leuk verhaal om te lezen, alleen jammer dat je vergeet te schrijven dat er nog meer supporters op het strand stonden :) oke, de kinderen waren een zandkasteel aan het bouwen, maar ik stond er echt om jou(jullie) aan te moedigen...

    Goed gedaan, veel respect

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Yvonne (je collega)22 maart 2011 om 13:28

    Ik heb alleen je verhaal over de strandmarathon nog maar gelezen (onder werktijd sst;)) maar ik ben zeer benieuwd naar de rest van je blogs. Wat kun jij schrijven zeg!

    Na het lezen van dit geweldige verhaal krijg ik bijna bijna spontaan zin om ook een stuk te gaan lopen. Maar zoals je weet is dat totaal niks voor mij;) Ik hou het bij mijn tennis.

    Liefs Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Gefeliciteerd en een super mooie pR op het strand.
    Haas Ronals heeft het goed gedaan en op naar de volgende marathon.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Proficiat met het mooie PR, 10 min is niet niks en dan ook nog een keer op het strand. Het was weer een schitterend verhaal om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Tja ik lees het nu pas (ik loop een beetje achter geloof ik)

    Leuk verhaal, en dat zand, ik trok gisteren die schoenen voor het eerst weer aan en er zat nog voldoende zand in.

    Maar respect als je in dat terrein een PR loopt, zo makkelijk was het nu ook weer niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een leuke blog, net ontdekt via blog Rinus, knappe verhalen en even knap gelopen, veel succes.
    groetjes uit België.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Een rokje?? Het moet niet gekker worden om een strandmarathon in een rokje te lopen!
    Leuk filmpje van die Marco

    BeantwoordenVerwijderen